Gratis nummer
0800 93 500
Ma tot vrij - 8u tot 17u30

Welke maatregelen zijn bij Q Team van kracht? 

In het kader van de nationale maatregelen tegen het Covid-19 (Corona) virus, is bij Q Team een aangepaste dienstverlening van toepassing. Dit in het belang van de gezondheid van onze klanten en ons personeel. 

Hieronder vindt u een overzicht van de vaak gestelde vragen over deze maatregelen en de impact ervan op onze dienstverlening. 

Zijn de Q Team service centers gewoon open?

Neen, onze service centers zijn gesloten voor het publiek tot 20 april.

In de meeste filialen is er een permanentiedienst aanwezig om u te helpen bij dringende interventies om ten allen tijden uw veiligheid te garanderen.

 


 

Welke service centers hebben een permanentiedienst?

Al onze service centers bieden een oplossing voor dringende interventies omwille van veiligheidsredenen. Een oplossing zal geboden worden in het service center zelf of in een naburig service center. 


 

Voor welke dringende gevallen kan ik beroep doen op de permanentiedienst?

Voor de volgende dringende zaken kan u momenteel beroep doen op de permanentiedienst van Q Team:

  • Vervanging van versleten banden
  • Vervanging van beschadigde banden
  • Herstelling van lekke banden

 

Hoe maak ik een afspraak indien ik dringend hulp nodig heb?

Bel naar uw Q Team service center. Indien uw service center niet over een permanentiedienst beschikt, wordt u automatisch doorverwezen naar het dichtstbijzijnde filiaal.


 

Mag ik naar een service center komen als ik griepverschijnselen of symptomen heb die kunnen wijzen op COVID-19?

Q Team zet de veiligheid van zijn personeel en haar klanten op de eerste plaats. Wij vragen uitdrukkelijk uw bezoek uit te stellen indien u symptomen heeft zoals hoesten, koorts of niezen.


 

Wat zijn de voorzorgsmaatregelen die Q Team toepast?

  • Maximaal 2 tot 3 voertuigen worden tegelijkertijd per filiaal toegelaten (mede afhankelijk van de grootte van het filiaal en het aantal aanwezige personeelsleden).
  • Betalingen kunnen enkel via kaart.
  • Er dient ten allen tijden een afstand bewaard te worden van minstens 1,5 meter tussen elke persoon.
  • Nies enkel in de plooi van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoeken en gooi deze onmiddellijk weg in een afgesloten vuilnisbak.
  • Was regelmatig uw handen met zeep.

 

Ik had reeds een afspraak voor 20 april, werd deze geannuleerd?

Alle afspraken voor 20 april worden geannuleerd. U ontvangt een sms indien uw gsm-nummer bij ons werd geregistreerd. Indien dit niet het geval was of u heeft toch nood aan dringende ondersteuning (versleten of kapotte band)? Bel dan naar uw Q Team service center en vraag naar onze permanentiedienst.


 

Ik ontving een sms van Q Team om te melden dat mijn afspraak werd geannuleerd. Wat moet ik nu doen? 

Had u een afspraak omwille van een veiligheidsurgentie? Neem dan contact op met uw Q Team service center

Had u een afspraak voor uw seizoenswissel? Indien u geen melding krijgt op uw dashboard en uw winterband nog een profieldiepte van minstens 1,6 mm heeft, wordt dit momenteel niet als urgent of prioritair gezien. Wij vragen u vriendelijk om uw afspraak te verplaatsen tot na de isolatieperiode.  


 

Mijn Q Team service center heeft geen permanentiedienst, wat nu?

U kan steeds naar uw Q Team filiaal bellen, u wordt automatisch doorverbonden naar het dichtsbijzijnde filiaal met een permanentiedienst. 


 

Hoe kan ik momenteel een nieuwe afspraak maken bij Q Team?

Enkel afspraken vanaf 20 april zijn mogelijk. U kan deze online maken of naar uw Q Team service center bellen.


 

Help, ik heb een lekke band. Kan Q Team deze komen depanneren?

Voor personenwagens voorziet Q Team geen assistentie. We adviseren u uw band a.d.h.v. uw reservewiel te vervangen of uw pechverhelping te contacteren. U kan uiteraard wel een afspraak maken bij uw Q Team filiaal om uw band nadien te vervangen. 

Voor industriële voertuigen (vrachtwagens e.d.) blijven onze interventievoertuigen paraat en blijft de procedure identiek als ervoor. 

Voor de veiligheid van ons personeel en dat van uzelf, vragen we u zich strikt te houden aan de veiligheidsprocedures. Zo worden betalingen enkel via kaart geaccepteerd en dient er ten allen tijden een afstand van minstens 1,5m tussen elke persoon gehouden te worden. 

 


 

Ik heb een leasingwagen die uitgerust is met winterbanden en wens deze te wisselen naar mijn zomerbanden. Kan ik hiervoor een afspraak maken voor 20 april?

Neen. Het omwisselen van winter- naar zomerbanden wordt niet als een dringend veiligheidsrisico gezien.  Zolang uw huidige winterbanden nog over een minimale profieldiepte van 1,6mm beschikken, bent u wettelijk in regel. U kan een nieuwe afspraak maken vanaf 20 april. 


 

U vond geen antwoord op uw vraag? Contacteer ons via het online contactformulier en wij beantwoorden uw vragen zo snel mogelijk.