Hoe verloopt het wervings- en selectieproces bij QTeam?
We proberen je tijdens het sollicitatietraject zo goed mogelijk kennis te laten maken met QTeam, met onze cultuur, sfeer en werking. We nemen de tijd om elkaar op een efficiënte manier te leren kennen.
- Heb je bij QTeam de job gevonden die jou op het lijf geschreven is? Mooi zo! Laat je gegevens achter en geef ons de kans om je sollicitatie met enkele collega's af te stemmen. We bekijken elke sollicitatie graag met de nodige aandacht, wat betekent dat we aan de hand van heldere criteria alle sollicitaties screenen. Hierbij kijken we niet enkel naar (relevante) ervaring maar zeker ook naar de complementariteit en diversiteit in onze teams. Kom je volgens ons niet in aanmerking, dan laten we jou dat zeker weten. Beantwoordt jouw profiel wél aan wie we zoeken, dan nemen we contact op voor een eerste gesprek.
- Tijdens dit eerste videogesprek ontmoet je de recruiter. We leren elkaar alvast wat beter kennen. We lopen door je cv, polsen naar je verwachtingen, vertellen je alles over je functie en je takenpakket. Jij vertelt ons hoe jouw competenties en ambities hierop aansluiten. Denken we dat het nog steeds goed zit, dan gaan we voor een tweede (fysiek) gesprek.
- We houden bij QTeam van een persoonlijke benadering. Ook tijdens dit gesprek volgen we die lijn: we tonen ons zoals we zijn en hopen dat jij dat ook doet. Op die manier leren we elkaar het beste kennen en weten we of er een match is. Afhankelijk van de vacature kan er een tweede of zelfs derde gesprek plaatsvinden. Tijdens deze ronde bestaat ook de kans dat je je HR Business Partner en toekomstige collega's ontmoet. We hechten veel waarde aan het opbouwen van een goede teamdynamiek en willen ervoor zorgen dat je je op je gemak en verbonden voelt met het team.
- We denken beiden dat we een match hebben? Dan ontvang je per e-mail een salarisvoorstel dat ook telefonisch aan jou wordt toegelicht. Vervolgens stellen we de arbeidsovereenkomst op en nodigen we je uit om deze te ondertekenen en je laatste vragen te beantwoorden.
- Goed begonnen is half gewonnen: we zorgen ervoor dat de aanloop naar en je eerste dag zelf vlekkeloos verloopt. Dat je de mensen ontmoet die je zeker moet leren kennen, dat je snel de weg vindt in het gebouw en in de organisatie, kortom: dat je je snel thuis voelt bij QTeam!
Zijn er specifieke tests tijdens het sollicitatie proces?
Voor functies in de service centers, zoals bandenmonteur, werk je een dag mee in het center. Zo kunnen jij en de Filiaalleider meteen zien of deze job jou ligt.
Voor functies op ons hoofdkantoor (business support) organiseren we geen tests, tenzij we dat toch op maat willen inlassen. Dan informeren we jou hierover in het eerste gesprek met de hiring manager.
Welke doorgroeimogelijkheden kan je verwachten bij QTeam?
In elke rol zijn er doorgroeimogelijkheden. In welke afdeling je ook start, doorgroeien naar een nieuwe rol, daar maken we bij QTeam werk van: hoger op de ladder met meer people management of sales verantwoordelijkheden of eerder naar een inhoudelijke rol en horizontaal doorgroeien. Mensen kansen geven zit in ons DNA.
Bekijk hier de video van Stein. Hij getuigt over het boeiend carrièrepad dat hij bewandelt sinds zijn start bij QTeam in 2004.
Ik hou eerder van een kmo-sfeer. Is werken voor het grootste bandenbedrijf van België wel iets voor mij?
Bij QTeam houden we van een familiale bedrijfssfeer. Elk service center bestaat uit een hecht team van 5 tot 15 medewerkers. Het team van monteurs werkt hand in hand met de filiaalleider en de collega’s van het klantenonthaal en administratie. Het is bijna een bedrijf op zich. Hetzelfde geldt voor de teams van sales, boekhouding, IT, HR en het contact center. Hechte teams die samen die extra mile gaan voor de klant.
Welke interessante mogelijkheden brengt werken met seizoenspieken en -dalen met zich mee?
De bandensector is erg seizoensgebonden, zeker voor personenwagens. In oktober, november tot januari wil iedereen zomerbanden inruilen voor winterbanden. Komt de lente eraan in maart, april gaan winterbanden er weer af in ruil voor zomerbanden. Dat zijn echte piekperiodes in onze filialen. Er wordt keihard gewerkt en onze medewerkers maken lange dagen.
De zomerperiode, van mei tot oktober is gewoonlijk dan weer een rustige tijd. Hét moment om langere vakanties op te nemen. Werk jij graag seizoensgebonden, dan is werken in een QTeam service center een topkeuze!
Hoe ziet werken in een service center er uit?
Werken in een van onze service centers is werken als in een klein familiebedrijf. Een team bestaat uit 4 tot 14 medewerkers waarin monteurs, magazijniers, baliemedewerkers en de filiaalleider samenwerken.
De sfeer is uniek, er wordt keihard gewerkt, maar ook gegrapt en gegrold. Elke klant wordt er op handen gedragen door elke QTeamer. Ervaren collega’s leren nieuwkomers de stiel.
In elk service center ontmoet je een sterk team dat met hart en ziel werkt om onze klanten snel en met vakmanschap weer veilig de weg op helpt. Waarom stap je niet eens een QTeam filiaal binnen om de sfeer zelf op te snuiven? Je bent steeds welkom!